METODE TANYA JAWAB DALAM MENGEMBANGKAN KEMAMPUAN BAHASA ANAK
Abstract
This study uses a qualitative approach and the type of descriptive research. Teacher planning in developing a question and answer method to develop language skills skills in children aged 5-6 years at TKIT Ya Bunayya Sambas by using prop by asking questions by means of the child’s imagination, then adjusting the emotions and development of children by inviting them to communicate directly,guiding by means of positive, and by singing and communicating in the right language.
References
Muslimah Afriliyanti. 2018. “Meningkatkan Kemampuan Berbahasa Anak Usia 5-6 Tahun Dengan Penerapan Metode Tanya Jawab.” Intrational Interdisciplinary Research Journal. Vol. I.
Peraturan Menteri Pendidikan Nasional Repubik Indonesia. Nomor 137 Tahun 2014. Tentang Tingkat Pencapaian Perkembangan Anak.
Roestiyah. 2008. Masalah-Masalah Ilmu Keguruan. Jakarta: Bina Askara.
Sukmadinata, Nana Syaodih. 2009. Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Susanto, Ahmad. 2011. Perkembangan Anak Usia Dini. Jakarta: PT Kharisma Putra Kencana.
Tim Penyusun. 2017. Pedoman Penulisan Skripsi Fakultas Tarbiyah Edisi Revisi. Sambas: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan Institut Agama Islam Sultan Muhammad Syafiuddin Sambas.
Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 20 Tahun 2003. Tentang Sistem Pendidikan Nasional. Pasal 1. hlm. 10-11.