REVOLUSI INDUSTRI 4.0 PELUANG DAN TANTANGAN TERHADAP LEMBAGA PENDIDIKAN DALAM PERSPEKTIF TEKNOLOGI PEMBELAJARAN
Abstract
Revolusi industri 4.0 adalah merupakan titik pemberhentian sementara dari gerak laju teknologi, dan hal ini adalah hasil yang di dapat melalui usaha seseorang. Teknologi yang dihasilkan dapat berupa alat atau sarana baru dari hasil penemuan baru, atau hasil dari pengembangan teknologi sebelumnya yang mengarah pada hal yang lebih sempurna. Gerak laju teknologi dipastikan berpengaruh pada dunia pendidikan, termasuk pada teknologi pembelajaran dan kawasan- kawasan yang menyertainya. Gerak laju teknologi akan menjadi peluang yang sangat baik bagi dunia pendidikan, karena lembaga pendidikan akan semakin memiliki kesempatan untuk berinovasi dan berkreasi dalam kawasan teknologi pembelajaran, seperti model pebelajaran dengan aplikasi ruang guru yang sedang booming saat ini
References
All material published by CBJIS is protected by international copyright and intellectual property laws. CBJIS is licensed under CC-BY-SA or an equivalent license as an optimal license for the publication, distribution, use and reuse of scientific works. The author owns the copyright and gives the first publication rights journal with the work being licensed simultaneously under CC-BY-SA; Authors are permitted and encouraged to post their work online (for example, in an institutional repository or on their website) before and during the submission process, because it can lead to productive exchanges, as well as earlier and larger excerpts of works published with recognition of author's work and early publications in this journal (See Effects of Open Access). and any views expressed in this work are those of the author and not of the Editorial Board of the CBJIS Scientific Journal. CBJIS cannot be held responsible for the views, opinions and written statements of the authors or researchers published in this journal.